Hans Schiffers' favoriete hoezen

Home » De Jaren 90 » Met hart en ziel (1990)

Met hart en ziel (1990)

Categorieën

Het werk van de Amsterdamse fotograaf Erwin Olaf is een slag in je gezicht, zo direct, en zet je tegelijkertijd op het verkeerde been en laat je lachen.  Beroemd is zijn serie bejaarde vrouwen die zich als pin up laten afbeelden en de naakte jongen met de spuitende fles champagne.Mocht ik hem ooit zien, zal ik hem eens vragen naar de betekenis van deze hoes.  Rick de Leeuw verdiende een beter lot, zou je denken.


2 reacties

  1. John schreef:

    De Kecks !!! Mijn favo band eind jaren tachtig, begin jaren negentig. Heb ze toen vaak live gezien. Was altijd weer een feest. Rick met zijn rauwe stem; de ronkende bas van publiekslieveling Theo; gitarist Rob die er altijd plezier in had en die lange ( Leo ) op drums. Wat een tijd was dat !! Wat Acda en De Munnik nu zijn waren de Kecks toen… Mijn favo Kecks LP is De Jacht.

  2. patrick mans schreef:

    Hoi Hans,

    Ach ja.. de Kecks.. Hun (volgens mij) eerste optreden in de Stip op de lijnbaansgracht en het laatste optreden in paradiso heb ik gezien, en heel veel daartussen.

    Ik denk dat de hoesfoto van Erwin is gexefnspireerd op de tekst van het titelnummer van het album. Het relaas van een gewezen popster, te zwaar en te oud, te snel vermoeid en te weinig haar.

    Hmmm…. doet me weer denken aan het meest ondergewaardeerde en minst gedraaide kerstnummer van Nederlandse bodem: Redding…

    Groeten,
    Patrick.

Plaats een reactie