Hans Schiffers' favoriete hoezen

Home » De jaren 70 » Captain Fantastic and the Dirt Brown Cowboy (1975)

Captain Fantastic and the Dirt Brown Cowboy (1975)

Categorieën

Bij toeval stuitte ik weer eens op dit album. Die ouwe dikke achter de piano was zo slecht nog niet. En dat is een understatement. ‘Stel dat het op een dag ophoudt en dat je ineens geen plaat meer verkoopt, wat dan?’ vroeg iemand in Elton John’s hofhouding eens aan de meester.  "Maak je geen zorgen’, zei de flamboyante popster, ‘Dat zal nooit gebeuren’.


3 reacties

  1. Rickosss schreef:

    tuurlijk gebeurt dat nooit, zijn nummers vergeet niemand toch nog?! zijn persoon al helemaal niet

  2. Mars schreef:

    Dit was niet zijn bekendste plaat en echt veel hits stonden er geloof ik ook niet op,maar het is wel één van zijn beste, samen met Goodbye Yellowbrick road en Mad man across the water, naar mijn mening. Ik herinner me dat er bij het originele vinyl een bokwerkje zat met teksten en een ander noekwerkje met foto’s en een stripverhaal over de loopbaan van Elton tot dan toe. het nummer Someone saved my life tonight heeft echt mijn hart gestolen.

  3. Mars schreef:

    bokwerkje=boekwerkje en noekwerkje ook!

Plaats een reactie